Гарний текст — це той, який приводить відвідувачів у заклад. Фотографії, афіші, відео — лише привертають увагу, створюють атмосферу та тиснуть на підсвідомість, але переконливі аргументи відвідувач саме читає.
Перше речення:
- У 95% випадків перше речення тексту визначає, чи перегляне його відвідувач бодай по діагоналі, чи пропустить.
- Написання першого речення вимагає максимальної уваги і викликає найбільші складності. Не бійтеся міняти, викидати та перероблювати його.
- Пам’ятайте: у вас пів-секунди, аби захопити увагу читача. Не вийшло — і він продовжив гортати стрічку далі.
Приклади:
- Поганий початок речення: «Ви побачите перлину архітектури XVII століття …». Нагадує шкільний підручник.
- Гарний початок: «Ви ніколи не здогадається, що козаки ховали у церковному льосі …»
Стиль:
- Уникайте офіційної лексики, стилю канцелярських документів чи підручників з історії.
- Пишіть, аби було цікаво вашим потенційним відвідувачам, а не так, що текст виглядає науковим.
Форматування тексту
- Розділяйте текст на абзаци кожні два-три речення.
- Розділяйте кожні два-три абзаци підзаголовком.
- Всі переліки робіть маркованими списками.
Загальні поради
- Пишіть простими реченням, уникайте складних. Одне речення — одна ідея (теза).
- Не витрачайте слова на опис того, що людина побачить! Розкажіть, які емоції відчує чи які знання отримає!
- Закінчуйте текст закликом до дії (приходьте до нас, реєструйтесь за посиланням, придбайте квиток тощо).
- Довгі тексти ніколи не читають до кінця — не марнуйте свій час на довгі оповідання. Опис експозиції має поміститися у 2-3 речення, опис екскурсії — у 3-4.
Взірці
- Прочитайте чудову статтю Романа Кульчицького «Як писати цікаві статті. Загальні принципи».
- Читайте описи екскурсій та турів на сайтах туристичних агентств та екскурсійних бюро.