запуск та впровадження


План впровадження АСПК в музеї

Мета впровадження АСПК та електронного квитка — створення у закладі мережі цифрової інфраструктури, яка дозволить:

  • Надавати відвідувачам сучасний сервіс при плануванні та організації візиту
  • Створити передумови для застосування у закладі цифрових технологій по залученню відвідувачів та роботі з ними

Цілі впровадження

Мета дає загальне розуміння, як АСПК та електронний квиток будуть застосовуватися в роботі закладу. Конкретні ж задачі, які мають бути вирішені, формулюються у вигляді цілей впровадження.

Перелік типових цілей:

  • Автоматизувати продаж та облік квитків
  • Надати можливість придбання квитків онлайн
  • Збільшити продаж додаткових послуг
  • Перейти на сучасні технології спілкування з клієнтами (CRM)
  • Залучати відвідувачів за рахунок розміщення прямої реклами в Інтернеті
  • Рекламувати спеціальні заходи музею по базі відвідувачів
  • Випробувати нові види квитків
  • Оцінити ефективність поточних способів просування в Інтернеті
  • Створити та випробувати нові туристичні продукти

Перелік цілей індивідуальний для кожного закладу. Основний чинник, який впливає на вибір цілей — відвідуваність закладу, фактична та потенційна. Чим більше відвідувачів, чим більше населення міста, де розташований заклад, чим більше туристів приїздить з інших регіонів — тим амбітніше необхідно формулювати цілі. Досягнення кожної задачі підвищує відвідуваність закладу та збільшує грошові надходження від продажу квитків та послуг.

З іншого боку, максимальна кількість відвідувачів обмежується населенням регіону та кількістю туристів з інших областей.

Крім поточної та потенційної відвідуваності при формуванні цілей необхідно звернути увагу на наступні фактори:

  • Туристична привабливість міста, розвиненість туристичної інфраструктури в ньому
  • Рівень підготовки та мотивації співробітників закладу
  • Масовість та частота розважальних заходів, які проводяться в місті / регіоні

Етапи впровадження

Цілі дозволяють сформулювати та окреслити очікування від провадження АСПК та електронного квитка, проте вони не дають змогу оцінити послідовність і контрольні точки впровадження.

Для спрощення управління набори цілей об’єднують в етапи. В залежності від потреб, заклад може обмежитися впровадженням лише кількох перших етапів і призупинити впровадження на будь-якому рівні.

  • Етап 1 «Впровадження електронного квитка для постійної експозиції»
  • Етап 2 «Впровадження електронного квитка для спеціальних заходів»
  • Етап 3 «Впровадження АСПК в роботу каси»
  • Етап 4 «Розбудова активної комунікації з відвідувачами»
  • Етап 5 «Пряма реклама закладу чи туристичного напрямку»

Невеликі заклади можуть обмежитися тільки впровадженням етапу №1, запустивши продаж квитків онлайн, або тільки етапом №3 — автоматизувавши касу.

Приклад впровадження першого етапу - продаж вхідних квитків у Державному історико-культурному заповіднику міста Острога

Впровадження етапів 1-2 в роботу закладу займає до 1 місяця, а повне впровадження всіх етапів може зайняти до року, в залежності від рівня кваліфікації та підготовки співробітників.

Приклад впровадження другого етапу - продаж квитків на фестиваль "Перезавантаження". Фестиваль - спільний проект Чернігівського обласного художнього музею, Чернігівського музею-заповідника Михайла Коцюбинського, Чернігівського музею сучасного мистецтва "Пласт Арт" та Чернігівської дитячої художньої школи.

В цьому посібнику детально розглянуто впровадження першого, другого та третього етапів. Подальші етапи впровадження відносяться до сфери цифрового маркетингу і будуть розглянуті оглядово.

Залишити коментар