Мета впровадження АСПК та електронного квитка — створення у закладі мережі цифрової інфраструктури, яка дозволить:
- Надавати відвідувачам сучасний сервіс при плануванні та організації візиту
- Створити передумови для застосування у закладі цифрових технологій по залученню відвідувачів та роботі з ними
Цілі впровадження
Мета дає загальне розуміння, як АСПК та електронний квиток будуть застосовуватися в роботі закладу. Конкретні ж задачі, які мають бути вирішені, формулюються у вигляді цілей впровадження.
Перелік типових цілей:
- Автоматизувати продаж та облік квитків
- Надати можливість придбання квитків онлайн
- Збільшити продаж додаткових послуг
- Перейти на сучасні технології спілкування з клієнтами (CRM)
- Залучати відвідувачів за рахунок розміщення прямої реклами в Інтернеті
- Рекламувати спеціальні заходи музею по базі відвідувачів
- Випробувати нові види квитків
- Оцінити ефективність поточних способів просування в Інтернеті
- Створити та випробувати нові туристичні продукти
Перелік цілей індивідуальний для кожного закладу. Основний чинник, який впливає на вибір цілей — відвідуваність закладу, фактична та потенційна. Чим більше відвідувачів, чим більше населення міста, де розташований заклад, чим більше туристів приїздить з інших регіонів — тим амбітніше необхідно формулювати цілі. Досягнення кожної задачі підвищує відвідуваність закладу та збільшує грошові надходження від продажу квитків та послуг.
З іншого боку, максимальна кількість відвідувачів обмежується населенням регіону та кількістю туристів з інших областей.
Крім поточної та потенційної відвідуваності при формуванні цілей необхідно звернути увагу на наступні фактори:
- Туристична привабливість міста, розвиненість туристичної інфраструктури в ньому
- Рівень підготовки та мотивації співробітників закладу
- Масовість та частота розважальних заходів, які проводяться в місті / регіоні
Етапи впровадження
Цілі дозволяють сформулювати та окреслити очікування від провадження АСПК та електронного квитка, проте вони не дають змогу оцінити послідовність і контрольні точки впровадження.
Для спрощення управління набори цілей об’єднують в етапи. В залежності від потреб, заклад може обмежитися впровадженням лише кількох перших етапів і призупинити впровадження на будь-якому рівні.
- Етап 1 «Впровадження електронного квитка для постійної експозиції»
- Етап 2 «Впровадження електронного квитка для спеціальних заходів»
- Етап 3 «Впровадження АСПК в роботу каси»
- Етап 4 «Розбудова активної комунікації з відвідувачами»
- Етап 5 «Пряма реклама закладу чи туристичного напрямку»
Невеликі заклади можуть обмежитися тільки впровадженням етапу №1, запустивши продаж квитків онлайн, або тільки етапом №3 — автоматизувавши касу.
Впровадження етапів 1-2 в роботу закладу займає до 1 місяця, а повне впровадження всіх етапів може зайняти до року, в залежності від рівня кваліфікації та підготовки співробітників.