Крім переваг від впровадження АСПК та електронного квитка в роботу закладу є ще як матеріальні, так і нематеріальні затрати. Зважене рішення щодо впровадження можливо прийняти лише оцінивши задачу не тільки зі сторони переваг, але й затрат на її впровадження та обслуговування.
На сьогодні впровадження електронного квитка не вимагає особливих фінансових ресурсів і доступне будь-якому закладу.
Програмне забезпечення
Єдине спеціальне програмне забезпечення, яке потребує електронний квиток — це автоматизована система продажу квитків (АСПК). Детальні вимоги для вибору такої системи розглянемо далі, у відповідному розділі.
Обладнання
Мінімальні вимоги:
- Для роботи з системою підходить будь-яке робоче місце, обладнане ПК та доступом в Інтернет. За відсутності такого робочого місця — його необхідно створити.
- Кожну точку перевірки квитків необхідно забезпечити пристроєм для перевірки квитків (валідатором) та стабільним доступом в Інтернет.
При автоматизації продажу квитків у касі додатково знадобиться:
- Робоче місце касира — персональний комп’ютер
- Принтер для друку квитків
Бізнес-процеси
Впровадження електронного квитка практично не впливає на поточні бізнес-процеси закладу, за виключенням роботи каси. Всі основні процеси, що відбуваються в музеї, не змінюються, лише додаються нові.
Два нових бізнес-процеси, напряму пов’язані з випуском та реалізацією квитків:
- Продаж електронного квитка та екскурсійного обслуговування он-лайн
- Перевірка електронного квитка
Для обслуговування продажу електронного квитка виникають ще три допоміжних бізнес-процеси з підтримки відвідувачів:
- Робота з запитами на повернення коштів за невикористані квитки
- Робота з запитами про технічні проблеми (відвідувач не отримав чи загубив свій електронний квиток)
- Робота з інформаційними запитами — відповіді на загальні питання відвідувачів
Повний перелік всіх бізнес процесів наводиться у відповідному розділі.
Посадові обов’язки
Впровадження нових бізнес-процесів вимагає доповнення посадових обов’язків співробітників, які задіяні в роботі АСПК та обслуговуванні електронного квитка. Умовні посади, для яких необхідно запровадити нові посадові обов’язки, наступні:
Адміністратор
- Контролює актуальність та оновлює інформацію у АСПК
- Забезпечує вирішення всіх запитів відвідувачів
- Формує звітність по продажам та відвідуваності
Касир-контролер
- Перевірка електронних квитків
- Перша лінія вирішення проблем відвідувачів
Бухгалтер
- Контролює надходження коштів на розрахунковий рахунок підприємства відповідно до кількості проданих квитків
- Виконує повернення коштів