запуск та впровадження

Етапи впровадження: загальний огляд

Етап 1 «Впровадження електронного квитка для постійної експозиції»

Перший етап впровадження АСПК — початок онлайн-продажу вхідних квитків на відвідування постійної експозиції та екскурсійного обслуговування.

Задачі цього етапу:

  • Навчити співробітників роботі з АСПК, відпрацювати бізнес-процеси по організації відвідування та алгоритми вирішення проблем.
  • Надати потенційним відвідувачам додатковий сервіс — можливість придбати квитки в Інтернеті, оплативши їх банківською картою.

Посилання на сторінку продажу квитків розміщують на веб-сайті закладу та на його сторінках у соціальних мережах.

Посилання на купівлю квитків онлайн на офіційному сайті заповіднику Острога
Посилання на купівлю квитків онлайн на офіційному сайті Дубенського замку

Екскурсійне обслуговування — організаційно більш складний продукт, ніж разове відвідування експозиції, оскільки необхідно контролювати наявність вільних екскурсоводів на обрані відвідувачем дату та час, встановлювати обмеження на кількість екскурсій, доступних до замовлення у певний день та час, та комунікувати з відвідувачами при необхідності змінити час екскурсії (візиту).

Приклад опису та продаж екскурсій у Новгород-Сіверському музею-заповіднику «Слово о полку Ігоревім»

Етап 2 «Впровадження електронного квитка для спеціальних заходів»

Після впровадження продажів електронних квитків на постійну експозицію можна переходити до наступного етапу — запуску продаж квитків на заходи, які організовує заклад. Як правило це:

  • фестивалі, концерти та виступи
  • виставки, авторські та кураторські екскурсії
  • лекції, майстер класи
  • квести та інші дитячі розважальні заходи

З точки зору роботи АСПК, онлайн-продаж квитків на заходи нічим не відрізняється від продажу квитків на постійну експозицію. Технічна сторона продажу квитків була відпрацьована на попередньому етапі.

Організовуючи продаж квитків на заходи, необхідно зосередити увагу не на технічній стороні процесу, а на рекламно-маркетинговій — відпрацювати роботу по розширенню аудиторії та залученню нових відвідувачів.

Сучасні системи аналізу дозволяються відстежувати момент покупки квитка і отримувати базову інформацію про відвідувача. На цьому етапі важливо зрозуміти, з якого веб-сайту, оголошення, поста чи реклами найкраще продаються квитки, а з якого найгірше.

За рахунок використання QR-коду в зовнішній рекламі можна навіть відстежувати ефективність друкованих афіш, які часто розміщують заклади в якості рекламно-інформаційних матеріалів.

Приклад афіші з QR-кодом до Міжнародного дня музею
Афіша перед входом до Музею східного і західного мистецтва м. Одеса. Було б доцільно вставити QR-код на сторінку продажу квитків на ці заходи.

У співробітників, які займаються рекламою та маркетингом, з’являється можливість оцінити ефективність за критерієм кількості залучених відвідувачів:

  • різних джерел просування (що ефективніше, наприклад, Facebook чи Instagram)
  • способів подачі інформації (заголовок, опис, афіша)

Це дає можливість сформулювати цілі цього етапу наступним чином:

  • впровадити системи веб-аналізу відвідувачів веб-сайтів, які дозволяють відстежувати, який саме з рекламних чи промоційних матеріалів призвів до купівлі квитка (Google Analytics, Facebook Pixel)
  • запустити процес оцінки результативності кожної рекламної кампанії, аби врахувати успіхи та невдачі при просуванні наступного заходу
  • підготувати співробітників, які займаються рекламою та маркетингом, до проведення більш складних рекламних компаній, направлених на розширення аудиторії музею та залучення нових відвідувачів.

Етап 3 «Впровадження АСПК в роботу каси»

Задачі цього етапу

  • автоматизувати продаж квитків у касі закладу
  • автоматизувати облік всіх квитків, які реалізуються в єдиній системі

Цей етап не залежить від будь-яких інших етапів впровадження АСПК, він повністю самодостатній. При необхідності / бажанні все впровадження АСПК можна обмежити лише цим етапом.

Етап 4 «Розбудова активної комунікації з аудиторією»

Головна перевага онлайн продажу квитків в порівнянні з продажем через касу — це можливість накопичувати інформацію про відвідувачів. При оформленні онлайн-замовлення відвідувач заповнює наступну інформацію:

  • контактний номер телефону
  • контактний email
  • прізвище та ім’я

Використання систем веб-аналітики дозволяє в подальшому націлювати рекламу на різні групи відвідувачів:

  • які відвідали веб-сайт закладу, але не зробили замовлення
  • які оформили замовлення, але не сплатили
  • які придбали квитки на сайті

За умови, що відвідувач погодився отримувати інформаційні запити від закладу, з’являється можливість ініціювати контакт зі своєю аудиторією. Основні теми контактів:

  • афіша заходів на наступний місяць
  • реклама заходу, який організовує заклад

Цілі етапу:

  • сегментувати відвідувачів на різні групи
  • визначити теми та періодичність контактів з кожною групою відвідувачів
  • проводити інформування відповідно до визначеного плану
  • аналізувати ефективність комунікацій та вносити корективи

Мета етапу — підвищити залучення аудиторії та збільшити відвідуваність заходів, що проводить музей, за рахунок активної комунікації з відвідувачами.

Етап 5 «Розміщення прямої реклами»

Пряма реклама в Інтернеті — один з найдоступніших способів залучення відвідувачів, але її застосування вимагає певного досвіду та знань. Переходити до цього етапу впровадження варто після того, як співробітники отримали досвід з просування спеціальних заходів і оцінили ефективність основних каналів.

Основні джерела для розміщення прямої реклами:

  • пряма реклама та ретаргетинг в соцмережах Facebook та Instagram
  • ремаркетинг та медійна реклама в Google Adsense
  • тематичні канали в месенджері Telegram

У випадках, коли в закладі відсутні власні спеціалісти для проведення рекламних компаній, часто залучають до роботи на постійній чи проектній основі рекламні агентства з відповідним досвідом у сфері культурного дозвілля.

Задачі етапу:

  • розширити аудиторію музею за рахунок залучення нових відвідувачів
  • збільшити кількість повторних відвідувань

Виконання всіх етапів впровадження дозволить не тільки налагодити технічні процеси (випуск та облік, продаж та валідація квитків), але й дозволить підготувати ваших співробітників до ефективної роботи по збільшенню аудиторії музею та залученню нових відвідувачів за допомогою інструментів інтернет-маркетингу та реклами.

Залишити коментар