запуск та впровадження

Доцільність використання в музеї

Навіть у ідеальних умовах впровадження нової технології у роботу закладу потребуватиме залучення до цього процесу додаткових ресурсів.

Щонайменше — це робочий час співробітників, які виконуватимуть впровадження, а в подальшому працюватимуть з автоматизованою системою продажу квитків (АСПК). Відповідно, постає питання, а навіщо впроваджувати нову технологію роботи з квитками?

Відповідь легко знайти, розглянувши, як поширення швидкісного Інтернету змінює традиційні моделі поведінки та споживацькі звички. Найважливіші з них проявляються при плануванні та прийнятті рішень про відвідування закладів (музеїв, виставок, експозицій):

  • Отримувати значну частину інформації про оточуючий світ з Інтернету
  • Приймати рішення про покупку на основі інформації, отриманої в Інтернеті
  • Оплачувати покупки он-лайн
  • Уникати «живого спілкування» (наживо, телефоном) для оформлення покупки
Інтернетом регулярно користуються 71% українців (22,96 млн). Про це йдеться у дослідженні Дослідницького холдингу Factum Group Ukraine.

Зміна моделі поведінки не є однорідною: описані моделі найбільш характерні для людей віком до 30 років, які проживають у великих містах. Але через розширення доступності та зручність використання Інтернету споживацькі звички змінюються практично серед всіх верств населення.

Сучасний візит до музею

Звичка отримувати основну інформацію в Інтернеті змінила і порядок відвідування. В сучасній моделі відвідування музею починається з його веб-сайту чи сторінки у соціальних мережах. Відвідувач шукає відповіді на кілька простих питань:

  • Що цікавого подивитися (експонат, експозиція, виставка, подія, захід)?
  • Який розклад роботи?
  • Яка вартість вхідного квитка та екскурсії?

Відвідувачів з інших міст додатково може зацікавити:

  • Де знаходиться заклад і як до нього доїхати громадським транспортом
  • Для автомобілістів — маршрут та паркувальні майданчики

В традиційній моделі візит починався в той момент, коли відвідувач відкривав двері музею та підходив до каси. В сучасній — в момент, коли відвідувач відкрив на своєму смартфоні веб-сайт і почав гортати його сторінки.

Ключова відмінність — у сучасній моделі візит починається без фізичного відвідування музею. Відвідувач може отримати всю необхідну інформацію про музей та прийняти рішення про візит. Для повної відповідності сучасній моделі не вистачає тільки можливості придбати квиток онлайн, з веб-сайту, у звичний для відвідувача спосіб та час.

Тому електронний квиток це в першу чергу цифрова інфраструктура, яка забезпечує потреби відвідувачів по плануванню та організації візиту до закладу культурної спадщини (і не тільки) відповідно до сформованої моделі поведінки та сучасних вимог.

Отже, впровадження електронного квитка — це перш за все створення в музеї цифрової інфраструктури, яка відповідає потребам сучасної цифрової моделі поведінки у суспільстві.

Питання «Навіщо впроваджувати електронний квиток?» не зовсім коректно передає роль сучасних цифрових технологій у суспільстві. Набагато точніше рішення щодо впровадження електронного квитка формулюється питанням «Чи має інфраструктура закладу відповідати сучасним вимогам?».

Залишити коментар